Συστατικά: Φουντουκόψιχα.

ΦΟΥΝΤΟΥΚΟΨΙΧΑ ΩΜΗ

Τα φουντούκια περιέχουν πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, ίνες, βιταμίνη Ε, θειαμίνη, μαγνήσιο, χαλκό, μαγγάνιο όπως επίσης και ικανοποιητικές ποσότητες βιταμίνης Β6, φυλλικού οξέος, φωσφόρου, καλίου και ψευδαργύρου. Επιπλέον, είναι μια πλούσια πηγή μονο-και πολυακόρεστων λιπαρών και περιέχουν μια καλή ποσότητα ω-6 και ω-9 λιπαρών οξέων, όπως το ελαϊκό οξύ.

Διατίθεται σε: 200g

Άλλα προϊοντα

Η φουντουκιά είναι αγγειόσπερμο, δικότυλο, φυλλοβόλο φυτό και ανήκει στην τάξη των Φηγωδών (Fagales) και στην οικογένεια των Σημυδοειδών (Betulaceae). Τα είδη της είναι ψηλά δέντρα που φτάνουν σε ύψος και τα 35 μέτρα ή θάμνοι με ύψος 3-4 μέτρα. Τα φύλλα της είναι ωοειδή, ενώ εναλλάσσονται και φέρουν τρίχες. Τα άνθη της φουντουκιάς έχουν διαφορές μεταξύ τους και τα αρσενικά σχηματίζουν μακριές ταξιανθίες ενώ στα θηλυκά οι ταξιανθίες είναι μικρές και περιβάλλονται από λέπια.

Οι φουντουκιές είναι αυτοφυείς και άγριες ή καλλιεργούνται, για τους νόστιμους καρπούς τους τα φουντούκια. Το φουντούκι έχει στρογγυλό σχήμα με γωνίες και φέρει περίβλημα το οποίο βγαίνει εύκολα και σκληρό περικάρπιο.

Η φουντουκιά είναι ανθεκτική σε χαμηλές θερμοκρασίες, ιδιαίτερα οι θαμνώδεις ποικιλίες. Αναπτύσσεται σχετικά γρήγορα και προτιμά τα υγρά και δροσερά μέρη. Οι ανοιξιάτικοι παγετοί μπορούν να βλάψουν τα άνθη της. Στο έδαφος δεν έχει ιδιαίτερες προτιμήσεις, ευδοκιμεί σε όλους τους τύπους εδαφών. Η συγκομιδή γίνεται όταν τα φουντούκια παίρνουν χρώμα καστανό. Στη συνέχεια αφαιρούνται τα περιβλήματα τους και τοποθετούνται σε ειδικούς κλιβάνους για να ξηραθούν. Έπειτα, διοχετεύονται σε ειδικά μηχανήματα για το σπάσιμο του κελύφους, τους σπαστήρες φουντουκιών.

Τα φουντούκια είναι θρεπτικά, πλούσια σε πρωτεΐνες και ανόργανα στοιχεία. Τρώγονται κυρίως ψημένα και είναι από τους πολύ καλούς ξηρούς καρπούς. Χρησιμοποιούνται στη σοκολατοβιομηχανία, στη ζαχαροπλαστική και στην αρτοποιία όπου αλέθονται μαζί με σιτάριγια την παραγωγή ψωμιού.

Υπάρχουν αρκετά είδη φουντουκιάς και στην Ελλάδα βρίσκουμε δύο: Την ήμερη φουντουκιά ή λεπτοκαρυά (Corylus avellana – Κόρυλος η αβελλάνα) και την αγριοφουντουκιά. Το όνομα κόρυλος ετυμολογείται από την αρχαία ελληνική λέξη «κόρυς» (περικεφαλαία), καθώς ο καρπός του φουντουκιού όταν είναι φρέσκος περιβάλλεται από φλοιώδες περίβλημα κάνοντάς το να μοιάζει με στρατιωτικό κράνος. Η φουντουκιά καλλιεργείτο στον Πόντο από τα αρχαία χρόνια και ονομαζόταν «Ποντικόν Κάρυον» δηλαδή «Καρύδι του Πόντου». Η λέξη «φουντούκι» προέκυψε από παράφραση αρχικά στα Αραβικά της λέξης «Ποντικόν» και έπειτα στα Τουρκικά (fındık), η οποία επέστρεψε ξανά στα Ελληνικά ως φουντούκ(ι) και έχει ενσωματωθεί στο ελληνικό λεξιλόγιο από τον καιρό της τουρκοκρατίας.

Η λεπτοκαρυά είναι μικρό δέντρο που δεν ξεπερνά σε ύψος τα 6 μέτρα, τα φύλλα της είναι στρογγυλά με μυτερές άκρες και ο καρπός της σκεπάζεται από ένα κυπελλοειδές περικάρπιο με οδοντωτά χείλη. Καλλιεργείται στην Ημαθία, Πέλλα, Δράμα και Καβάλα σε μικρή έκταση.

Η αγριοφουντουκιά είναι αυτοφυής βρίσκεται μεμονωμένα σε διάφορα δάση της χώρας. Οι καρποί της είναι γνωστοί ως φουντούκια Κωνσταντινούπολης.

Άλλα είδη φουντουκιάς είναι η γιγάντια με ύψος 35 μέτρων και μεγάλη παραγωγή μακρύκαρπων φουντουκιών.

Η φουντουκιά του Θιβέτ (Corylus ferox – Κόρυλος η θηριώδης) με καλής ποιότητας φουντούκια και πλούσιο φύλλωμα καλλιεργείται και ως καλλωπιστικό φυτό.

Πηγή: https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A6%CE%BF%CF%85%CE%BD%CF%84%CE%BF%CF%85%CE%BA%CE%B9%CE%AC

 
 

Οφέλη για την υγεία

Υγιής καρδιά

Τα μέταλλα και οι βιταμίνες που περιέχουν συμβάλλουν στην προαγωγή της υγείας της καρδιάς. Εξαιτίας των μονοακόρεστων λιπαρών οξέων, μειώνεται η LDL χοληστερόλη και προάγονται τα λιπίδια του αίματος, μειώνοντας τις φλεγμονές. Επιπλέον, περιέχουν επαρκή ποσότητα μαγνησίου που βοηθά στη ρύθμιση της ισορροπίας του καλίου και του ασβεστίου και είναι απαραίτητα για την αρτηριακή πίεση.

Αναιμία

Ο σίδηρος είναι το βασικό συστατικό της αιμοσφαιρίνης που βοηθά στη μεταφορά του μορίου οξυγόνου στα διάφορα τμήματα του ανθρώπινου σώματος. Τα φουντούκια περιέχουν επαρκή ποσότητα σιδήρου και φολικού οξέος που αποτρέπουν την αναιμία.

Υγεία του εγκεφάλου

Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε μαγγάνιο, βιταμίνη Ε, φολικό οξύ, θειαμίνη και λιπαρά οξέα που βελτιώνουν τη γνωστική λειτουργία του εγκεφάλου και αποτρέπουν επίσης εκφυλιστικές ασθένειες. Η υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Ε παίζει ζωτικό ρόλο στην πρόληψη και τη θεραπεία ασθενειών όπως η νόσος του Πάρκινσον, η άνοια και το Αλτσχάιμερ. Η θειαμίνη επίσης παίζει ζωτικό ρόλο στη λειτουργία των νεύρων στο σώμα και είναι απαραίτητη στη γνωστική λειτουργία. Η υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά οξέα καθώς και η πρωτεΐνη βοηθούν το νευρικό σύστημα και βοηθούν παράλληλα, στην καταπολέμηση της κατάθλιψης.

Διαχείριση του διαβήτη

Είναι καλή πηγή μονοακόρεστων λιπαρών που εξασφαλίζουν μείωση των λιπιδίων του αίματος στους διαβητικούς. Έχει αποδειχθεί ότι προάγουν τη δυσανεξία στη γλυκόζη και λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε μαγγάνιο βοηθούν στην αντιμετώπιση του διαβήτη όταν χρησιμοποιούνται ως συμπλήρωμα διατροφής. Είναι μια πλούσια πηγή μαγνησίου που συμβάλλει επίσης στην μείωση των πιθανοτήτων για διαβήτη.

Αρτηριακή πίεση

Οι άφθονες ίνες, σε συνδυασμό με το κάλιο και το μαγνήσιο αντιμετωπίζουν την υπέρταση.

Πρόληψη του καρκίνου

Έχουν αντικαρκινική δράση λόγω των αντιοξειδωτικών όπως η βιταμίνη Ε που περιέχουν.

Γονιμότητα

Περιστασιακά, η έλλειψη μεταλλικών στοιχείων όπως ο ψευδάργυρος μπορεί να προκαλέσει στειρότητα. Έτσι, η άφθονη ποσότητα ψευδαργύρου στα φουντούκια είναι ευεργετική για την ενίσχυση της γονιμότητας.

Αϋπνία

Η ανεπάρκεια του μαγνησίου σχετίζεται κάποιες φορές και με την αϋπνία, συνεπώς η κατανάλωση φουντουκιών έχει ευεργετική δράση.

Οστική υγεία

Η παρουσία των άφθονων ορυκτών όπως το ασβέστιο, ο φώσφορος , το μαγγάνιο και το μαγνήσιο στα φουντούκια είναι ευεργετική για την υγεία των οστών και των αρθρώσεων.

Νευρικό σύστημα

Το νευρικό σύστημα χρειάζεται αμινοξέα για να λειτουργήσει και τα αμινοξέα απαιτούν βιταμίνη Β6 που βρίσκεται άφθονη στα φουντούκια. Επιπλέον, η βιταμίνη Β6 συμβάλλει στη σύνθεση των νευροδιαβιβαστών σεροτονίνης, μελατονίνης και επινεφρίνης.

Υγεία του πεπτικού σωλήνα

Τα φουντούκια είναι πλούσια σε μαγγάνιο, που είναι ενεργοποιητής ενζύμων και καταλύτης στη σύνθεση λιπαρών οξέων και χοληστερόλης. Προωθεί επίσης τον μεταβολισμό των πρωτεϊνών και των υδατανθράκων. Η υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες στα φουντούκια εξασφαλίζει επίσης την ομαλή τακτική κίνηση των τροφίμων και των αποβλήτων μέσω της πεπτικής οδού και την προώθηση της σωστής ισορροπίας των χημικών ουσιών και μικροοργανισμών που απαιτούνται για ένα υγιές πεπτικό σύστημα.

Υγεία μαλλιών και δέρματος

Η βιταμίνη Ε συμβάλλει στη διατήρηση υγιών μαλλιών και δέρματος, με τη βελτίωση της ελαστικότητας και της υγρασίας τους. Έχει παράλληλα αντιοξειδωτικές ιδιότητες που εμποδίζουν τις βλάβες και την πρόωρη γήρανση του δέρματος.

Διαχείριση βάρους

Τα καλά λίπη και οι ίνες που περιέχουν βοηθούν στη ρύθμιση του μεταβολισμού και προάγουν την απώλεια βάρους όταν καταναλώνονται φυσικά με μέτρο.

Σας ενημερώνουμε ότι δεν είμαστε γιατροί. Όλες οι πληροφορίες που αναφέρονται στην ιστοσελίδα μας, έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και σε καμία περίπτωση δεν αντικαθιστούν την ιατρική επιστήμη. Σε προβλήματα υγείας σας, να συμβουλεύεστε πάντα τον θεράποντα ιατρό σας.

Πηγή: https://www.itrofi.gr/fytika/frouta/article/2043/anakalypste-ta-apisteyta-ofeli-ton-foyntoykion

5/5