ΣΤΑΦΙΔΑ ΞΑΝΘΗ 

(ΣΟΥΛΤΑΝΙΝΑ)

Το σταφύλι αποκαλείται μεταξύ άλλων και “ευτυχές δημιούργημα της φύσης”, αποξηραμένο επίσης, δε χάνει απολύτως κανένα από τα ευεργετικά του χαρακτηριστικά. Η σουλτανίνα περιέχει πολύτιμα ιχνοστοιχεία, βιταμίνες, φρουκτόζη, γλυκόζη αλλά και φαινόλες, οι οποίες της επιπροσθέτουν και αντιβακτηριδιακές ιδιότητες.

Η συστηματική της κατανάλωση (με τη μορφή σταφίδας) μπορεί να έχει θετικές επιδράσεις και στην καρδιά.

Διατίθεται σε: 200g

Άλλα προϊοντα

Το σταφύλι ως καρπός αλλά και στην αποξηραμένη του μορφή, ήταν γνωστά από την αρχαιότητα. Τα συναντάμε σε κείμενα αρχαίων συγγραφέων, ακόμα και παροιμίες, όπως η “ανθρώπου γέροντος ασταφίς η κεφαλή”, που χρησιμοποιούσαν για να περιγράψουν τη μορφή του προσώπου ενός ηλικιωμένου.

 

Το όνομά της σουλτανίνας είναι ιταλικό (uva sultanina), και πιθανότατα οφείλεται στο γεγονός ότι η ποικιλία αυτή εισαγόταν από την επικράτεια του Σουλτάνου, την οθωμανική αυτοκρατορία. Άλλοι αποδίδουν το όνομά της στην καταγωγή της. Σύμφωνα με αυτή τη θεωρία, είναι ασιατικής προέλευσης και τοποθετείται στην περιοχή “Σουλτανιέ” του βορείου Ιράν απ’ όπου προήλθε και καλλιεργήθηκε τον 12ο αιώνα στην κοιλάδα του Ερμού ποταμού (Μαγνησία της Μικράς Ασίας). Από εκεί διαδόθηκε στην περιοχή “Σμύρνη” και στη λοιπή ακτή της Ιωνίας. Υπάρχουν και άλλες θεωρίες, πολλές μάλιστα επιστρατεύουν και κάποιον μύθο, επειδή στα αγγλικά η λέξη για τη σταφίδα, sultana, είναι ίδια με τη λέξη για τη σουλτάνα. Στην Ελλάδα η σουλτανίνα ήρθε το 1838 από τη Σμύρνη. Η καλλιέργεια της σουλτανίνας είχε μεγάλη άνοδο μετά το 1922, με την εγκατάσταση των προσφύγων της Μικράς Ασίας στην Κρήτη. Σταδιακά ακολούθησε αναβάθμιση των μεθόδων καλλιέργειας και το προϊόν αποτέλεσε μια σημαντική πηγή εισοδήματος για τους αγρότες του νησιού μέχρι τα μέσα περίπου της δεκαετίας του ’80. Στην παγκόσμια παραγωγή της σουλτανίνας η χώρα μας κατέχει την 5η θέση.

Πηγή: https://www.olivemagazine.gr/%CF%87%CF%81%CE%AE%CF%83%CE%B9%CE%BC%CE%B1/%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CF%87%CF%81%CE%AE%CF%83%CE%B9%CE%BC%CE%B1/%CF%83%CE%BF%CF%85%CE%BB%CF%84%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CE%BD%CE%B1-%CF%85%CE%B3%CE%B9%CE%B5%CE%B9%CE%BD%CE%AE-%CE%B4%CF%85%CE%BD%CE%B1%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B5%CE%BB%CE%BA/

Σταφίδες και δυσκοιλιότητα: η σταφίδα περιέχει συρρικνωμένες φυτικές ίνες εξαιτίας της αφυδάτωσης που έχει υποστεί. Η κατανάλωση σταφίδας έχει ως αποτέλεσμα να διογκώνονται οι φυτικές ίνες που περιέχει, λόγω των υγρών του στομάχου. Αυτό προσθέτει όγκο στην τροφή που κινείται μέσω του εντερικού σωλήνα και να βοηθάει στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας. Οι σταφίδες περιέχουν
αδιάλυτες φυτικές ίνες, οι οποίες θεωρούνται ιδιαίτερα σημαντικές επειδή έχουν επίδραση καθαρτικού βοηθώντας στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας.

Σταφίδες και διάρροια: Εκτός από την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας, οι σταφίδες μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση της διάρροιας, γιατί οι φυτικές ίνες που περιέχουν, αφ’ ενός μεν καλύπτουν τις περιοχές του εντέρου που έχουν προσβληθεί από φλεγμονή, αφ’ ετέρου υφίστανται ζυμώσεις που τα προϊόντα τους εμποδίζουν την ανάπτυξη παθογόνων μικροοργανισμών.
Σταφίδες και αύξηση σωματικού βάρους: οι σταφίδες, όπως και όλα τα αποξηραμένα φρούτα, είναι ιδανικές τροφές για να αυξηθεί το σωματικό βάρος με υγιή τρόπο, αφού είναι πλούσιες σε φρουκτόζη και γλυκόζη και περιέχουν αρκετές θερμίδες. Οι σταφίδες αποτελούν καλή επιλογή στη διατροφή των αθλητών ή των bodybuilders που χρειάζονται ενισχυμένη ενέργεια, χωρίς την πρόσληψη ανθυγιεινών ποσοτήτων χοληστερόλης. Ο ρόλος τους στην υγιεινή διατροφή ενισχύεται λόγω των πολλών βιταμινών, αμινοξέων και ανόργανων αλάτων που περιέχουν, όπως το σελήνιο και φώσφορο, τα οποία
συμβάλουν στην απορρόφηση άλλων θρεπτικών συστατικών και πρωτεϊνών στο σώμα.
Σταφίδες και καρκίνος: οι σταφίδες παρέχουν υψηλή συγκέντρωση σε αντιοξειδωτικά, όπως κατεχίνες, στο αίμα. Τα αντιοξειδωτικά μειώνουν τις ελεύθερες ρίζες στον οργανισμό, οι οποίες σπέρνουν
τον όλεθρο στα συστήματα των οργάνων και των κυττάρων. Οι ελεύθερες ρίζες οδηγούν σε ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων, καθώς και η ουσία που μπορεί να παρακινήσει τη μετάσταση. Ως εκ
τούτου, η κατανάλωση σταφίδας αυξάνει το επίπεδο αυτών των ισχυρών αντιοξειδωτικών στον οργανισμό, συμβάλει στην πρόληψη καρκίνου, ή επιβραδύνει την πρόοδό του.
Σταφίδες και υπέρταση: για πολλά χρόνια, αρκετοί άνθρωποι πίστευαν ότι οι σταφίδες έχουν την ικανότητα να μειώνουν την αρτηριακή πίεση και να συμβάλουν στην καλή υγεία της καρδιάς,
αλλά σχετικά πρόσφατα οι ειδικοί άρχισαν εντατικές μελέτες για τις ιδιότητες της σταφίδας. Τα ευρήματα, αν και ακόμη δεν είναι απολύτως οριστικά για το πώς σταφίδες μειώνουν την
αρτηριακή πίεση, έδειξαν θετική συσχέτιση μεταξύ της μείωσης της υπέρτασης και της κατανάλωσης σταφίδας. Πολλά από τα θρεπτικά συστατικά που περιέχονται στις σταφίδες είναι ευεργετικά,
αλλά οι ειδικοί πιστεύουν ότι οφείλεται κυρίως στο υψηλό επίπεδο του καλίου που περιέχουν οι σταφίδες.
Σταφίδες και αναιμία: οι σταφίδες περιέχουν μια σημαντική ποσότητα σιδήρου που βοηθά άμεσα στην θεραπεία της αναιμίας. Περιέχει επίσης αρκετές βιταμίνες του συμπλέγματος Β που είναι
απαραίτητες για το σχηματισμό νέων αγγείων. Η υψηλή περιεκτικότητα των σταφίδων σε χαλκό συμβάλει επίσης το σχηματισμό των ερυθρών αιμοσφαιρίων.
Σταφίδες και προστασία ματιών: οι σταφίδες περιέχουν φυτοθρεπτικά συστατικά, τα οποία έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Αυτά τα φυτοθρεπτικά συστατικά είναι ευεργετικά για την οφθαλμική
υγεία, καθώς προστατεύουν τα μάτια από την ζημία που μπορούν να προκαλέσουν οι ελεύθερες ρίζες, η εκφύλιση της ωχράς κηλίδας, η εξασθένηση της όρασης λόγο ηλικίας και ο καταρράκτης.
Σταφίδες και νεφρά: δεδομένου ότι οι σταφίδες είναι πλούσιες σε κάλιο, η συχνή κατανάλωσή τους αποτρέπει τον σχηματισμό, καθώς και την επανεμφάνιση των λίθων στα νεφρά.
Σταφίδες και οστά: το ασβέστιο, το οποίο είναι το κύριο στοιχείο των οστών μας, περιέχεται στις σταφίδες, ενώ παράλληλα περιέχουν και βόριο. Το βόριο είναι ζωτικής σημασίας για τη
σωστή διαμόρφωση των οστών και την αποτελεσματική απορρόφηση του ασβεστίου. Επίσης, είναι ιδιαίτερα ωφέλιμο στην πρόληψη της οστεοπόρωσης στην εμμηνόπαυση και έχει αποδειχθεί ότι
είναι πολύ χρήσιμο για τα οστά και τις αρθρώσεις. Το κάλιο είναι ένα άλλο απαραίτητο θρεπτικό συστατικό που βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα στις σταφίδες, το οποίο μπορεί να συμβάλει
στην ενίσχυση και ανάπτυξη των οστών, μειώνοντας έτσι τις πιθανότητες της οστεοπόρωσης. Σταφίδες και χοληστερίνη: Οι φυτικές ίνες που περιέχονται στις σταφίδες, συμβάλουν στην προαγωγή της απέκκρισης της χολής από το σώμα και στη μείωση της χοληστερόλης, προωθώντας
έτσι την καλή καρδιακή υγεία. Επιπλέον, η ποσότητα των φυτικών ινών που περιέχονται στις σταφίδες βοηθά στην αποβολή των τοξινών και επιβλαβών ουσιών που βρίσκονται στον πεπτικό
σωλήνα, πράγμα που μπορεί να προστατεύσει τους ανθρώπους από επιπλέον εντερικές ασθένειες και ανάπτυξη βακτηριδίων.

Σας ενημερώνουμε ότι δεν είμαστε γιατροί. Όλες οι πληροφορίες που αναφέρονται στην ιστοσελίδα μας, έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και σε καμία περίπτωση δεν αντικαθιστούν την ιατρική επιστήμη. Σε προβλήματα υγείας σας, να συμβουλεύεστε πάντα τον θεράποντα ιατρό σας.

Πηγή: http://www.mydiatrofi.gr/trofi/trofima/frouta/stafides-diatrofiki-aksia-idiotites-kai-thermides

 

5/5