Συστατικά: Κολοκυθόσπορος.

Πασατέμπος ψημένος ανάλατος

Οι κολοκυθόσποροι έχουν υψηλές ποσότητες πολυακόρεστων λιπαρών οξέων αλλά και μαγνησίου, φωσφόρου, Βιταμίνης Ε και Βιταμίνης Κ, σιδήρου και φυτοστερόλες. ‘Ετσι, εκτός από την καρδιοπροστατευτική δράση λόγω των πολυακόρεστων λιπαρών οξέων, οι κολοκυθόσποροι έχουν αντιοξειδωτική δράση λόγω της Βιταμίνης Ε. Ακόμα η βιταμίνη Κ είναι σημαντική για την πήξη του αίματος και τα οστά. Ο σίδηρος έχει σημαντικό ρόλο στο μεταβολισμό και είναι απαραίτητα προσθετική ομάδα για εκατοντάδες ένζυμα και πρωτεΐνες, όπως οι πρωτεΐνες που μεταφέρουν οξυγόνο. 

Διατίθεται σε: 160g

Επιπλέον προϊοντα

Ας δούμε γιατί τα πασατέμπο αποτελούν μια πολύ υγιεινή επιλογή.

1. Το μαγνήσιο που περιέχουν οι κολοκυθόσποροι ωφελεί την καρδιά

Ποσότητα ίση με ¼ του φλιτζανιού περιέχει σχεδόν τη μισή από τη συνιστώμενη ημερήσια δόση μαγνησίου, η οποία συμβάλλει σε ένα ευρύ φάσμα σημαντικών φυσιολογικών λειτουργιών συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας ATP (τριφωσφορική αδενοσίνη, δηλαδή τα ενεργειακά μόρια του σώματος), της σύνθεσης του RNA και του DNA, του καρδιακού παλμού, του σωστού σχηματισμού των οστών και των δοντιών, της χαλάρωσης των αιμοφόρων αγγείων και της σωστής λειτουργίας του εντέρου.

Το μαγνήσιο έχει αποδειχτεί ότι ωφελεί την αρτηριακή πίεση και συμβάλλει στην πρόληψη της αιφνίδιας καρδιακής ανακοπής, της καρδιακής προσβολής και του εγκεφαλικού επεισοδίου. Ωστόσο το 80% των Αμερικανών παρουσιάζει ανεπάρκεια σε αυτό το σημαντικό μέταλλο.

2. Ο ψευδάργυρος που περιέχουν ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα

Οι κολοκυθόσποροι αποτελούν πλούσια πηγή ψευδαργύρου (30 γραμμάρια περιέχουν περισσότερα από 2 mg από αυτό το ωφέλιμο μέταλλο). Ο ψευδάργυρος είναι σημαντικός για το σώμα πολλαπλά, αφού ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, την κυτταρική ανάπτυξη και διαίρεση, βοηθά τον ύπνο, τη διάθεση, την αίσθηση της γεύσης και της οσμής, την υγεία των ματιών και του δέρματος, ρυθμίζει την ινσουλίνη και τη σεξουαλική λειτουργία στους άντρες.

Πολλοί άνθρωποι παρουσιάζουν ανεπάρκεια στον ψευδάργυρο εξαιτίας της έλλειψης που υπάρχει στο έδαφος, της επίδρασης των φαρμάκων, της φυτικής διατροφής και άλλων μορφών δίαιτας υψηλής περιεκτικότητας σε δημητριακά. Αυτή η ανεπάρκεια συνδέεται μεταξύ άλλων με αυξημένα ποσοστά κρυολογήματος και γρίπης, χρόνια κόπωση, κατάθλιψη, ακμή, χαμηλό βάρος στα νεογνά, προβλήματα μάθησης και κακές σχολικές επιδόσεις στα παιδιά.

3. Ο πασατέμπος περιέχει φυτικά ωμέγα-3 λιπαρά οξέα

Οι ακατέργαστοι ξηροί καρποί και οι σπόροι, συμπεριλαμβανομένων των κολοκυθόσπορων, αποτελούν μια από τις καλύτερες πηγές φυτικών ωμέγα-3 λιπαρών οξέων (άλφα-λινολενικό οξύ ή ALA). Όλοι χρειαζόμαστε το ALA, ωστόσο το ALA πρέπει να μετατραπεί από το σώμα μας στα πολύ πιο σημαντικά λιπαρά οξέα EPA και DHA – από ένα ένζυμο το οποίο στη συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων έχει μειωθεί εξαιτίας των υψηλών επιπέδων ινσουλίνης. Έτσι, ενώ οι κολοκυθόσποροι είναι μια εξαιρετική πηγή ALA, ίσως είναι σημαντικό να λαμβάνετε ορισμένα από τα ωμέγα-3 λιπαρά από ζωικές πηγές, όπως το έλαιο κριλ.

4. Συμβάλλουν στην υγεία του προστάτη

Οι κολοκυθόσποροι από παλιά θεωρούνται μια σημαντική φυσική τροφή που ενισχύει την υγεία των αντρών. Αυτό οφείλεται εν μέρει στην υψηλή τους περιεκτικότητα σε ψευδάργυρο, η οποία είναι σημαντική για την υγεία του προστάτη (όπου βρίσκεται στην υψηλότερη συγκέντρωσή του στο σώμα) και επίσης επειδή τα εκχυλίσματα και τα έλαια του κολοκυθόσπορου είναι πιθανό να διαδραματίσουν κάποιο ρόλο στη θεραπεία της καλοήθους προστατικής υπερπλασίας (BPH). Έρευνες έχουν δείξει ότι τόσο το έλαιο κολοκυθόσπορου όσο και οι κολοκυθόσποροι είναι ιδιαίτερα ωφέλιμοι στην ενίσχυση της υγείας του προστάτη.

5. Διαθέτουν αντιδιαβητική δράση

Μελέτες σε ζώα έχουν δείξει ότι οι κολοκυθόσποροι βοηθούν στη ρύθμιση της ινσουλίνης καθώς και στην πρόληψη των επιπλοκών από τον διαβήτη μειώνοντας το οξειδωτικό στρες.

6. Οι κολοκυθόσποροι έχουν οφέλη στις μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες

Το έλαιο κολοκυθόσπορου είναι πλούσιο σε φυσικά φυτοοιστρογόνα και μελέτες έχουν δείξει ότι οδηγεί σε σημαντική αύξηση της καλής χοληστερίνης HDL ενώ μειώνει την αρτηριακή πίεση, τις εξάψεις, τους πονοκεφάλους, τους πόνους στις αρθρώσεις και άλλα εμμηνοπαυσιακά συμπτώματα στις μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες.

7. Ενισχύουν την υγεία της καρδιάς και του ήπατος

Οι κολοκυθόσποροι είναι πλούσιοι σε υγιεινά λιπαρά, αντιοξειδωτικά και ίνες, προσφέροντας έτσι πολλά οφέλη στην υγεία της καρδιάς και του ήπατος, ιδιαίτερα όταν συνδυάζονται με λιναρόσπόρους.

8. Περιέχουν τρυπτοφάνη, η οποία ενισχύει τον ξεκούραστο ύπνο

Οι κολοκυθόσποροι αποτελούν πλούσια πηγή τρυπτοφάνης, ενός αμινοξέος (δομικό στοιχείο των πρωτεϊνών) που το σώμα μας μετατρέπει σε σεροτονίνη, η οποία με τη σειρά της μετατρέπεται σε μελατονίνη, την «ορμόνη ύπνου». Αν καταναλώσετε κολοκυθόσπορους λίγες ώρες πριν πάτε για ύπνο μαζί με υδατάνθρακες, για παράδειγμα ένα κομμάτι φρούτου, μπορεί να βοηθήσετε το σώμα σας να παράγει την τρυπτοφάνη που απαιτείται για την παραγωγή μελατονίνης και σεροτονίνης που θα συμβάλλουν στο να έχετε ξεκούραστο ύπνο.

9. Διαθέτουν αντιφλεγμονώδη δράση

Έχει βρεθεί ότι το έλαιο κολοκυθόσπορου παρουσιάζει αντιφλεγμονώδη δράση. Σε μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε σε ζώα διαπιστώθηκε ότι λειτούργησε όπως και το αντιφλεγμονώδες φάρμακο ινδομεθακίνη στη θεραπεία της αρθρίτιδας, χωρίς όμως να υπάρξουν παρενέργειες.

 

Σας ενημερώνουμε ότι δεν είμαστε γιατροί. Όλες οι πληροφορίες που αναφέρονται στην ιστοσελίδα μας, έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και σε καμία περίπτωση δεν αντικαθιστούν την ιατρική επιστήμη. Σε προβλήματα υγείας σας, να συμβουλεύεστε πάντα τον θεράποντα ιατρό σας.

Πηγή: https://enallaktikidrasi.com/2017/06/kolokithosporos-simantika-ofeli-ygeia/

Ο πασατέμπος είναι ξηρός καρπός σε μορφή ανοιχτόχρωμων ψημένων κολοκυθόσπορων.
Η ονομασία του είναι ιδιωματική εκ των ιταλικών λέξεων passo + tempo (= διέλευση χρόνου), δηλαδή «περνώ το χρόνο μου».

Λόγω της πολύ χαμηλής του τιμής, αποτέλεσε το πλέον προσφιλές μικρογεύμα του μεγαλύτερου ποσοστού του λαού με χαμηλά εισοδήματα στις ώρες της σχόλης, όπως απογευματινές περατζάδες στη δημοσιά στα θερινά σινεμά, κι ακόμα και στα πρώτα χρόνια της τηλεθέασης στην Ελλάδα. 

Πηγή: https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CE%B1%CF%83%CE%B1%CF%84%CE%AD%CE%BC%CF%80%CE%BF%CF%82

5/5