Λιανική πώληση

Συστατικά: Φιστίκια αράπικα (αραχίδες), αλάτι, αλευρί σίτου. Συντηρητικό: κιτρικό οξύ.

Φιστίκι αράπικο ψημένο αλατισμένο

Τα φιστίκια είναι πλούσια σε βιταμίνες Ε, Β6, θειαμίνη (βιταμίνη Β1), ριβοφλαβίνη (βιταμίνη Β2), νιακίνη (βιταμίνη Β3), μαγνήσιο, κάλιο, ψευδάργυρο, φωσφόρο και χαλκό. Οι πρωτείνες των φιστικιών είναι καλής ποιότητας και οι φυτικές ίνες βοηθούν κατά της δυσκοιλιότητας. Τελειώνοντας θέλουμε να τονίσουμε το γεγονός ότι η κατανάλωση φιστικιών και των προϊόντων που προκύπτουν από αυτά, όταν γίνεται με μέτρο και χωρίς καταχρήσεις, είναι ωφέλιμη για την υγεία.

Διατίθεται σε: 70g

Επιπλέον συσκευασίες

200g

200g

Η αραχίδα είναι ποώδες μονοετές ή διετές φυτό της οικογένειας των Κυαμοειδών (Fabaceae). Το γένος Αραχίς (επιστ. ονομ. Arachis) περιλαμβάνει εννέα συνολικά είδη, με αντιπροσωπευτικότερο την αραχίδα την υπόγειο ή κοινά αράπικο φιστίκι (στην Κύπρο λέγεται φουστουκούδι). Καλλιεργείται σε μεγάλη έκταση στην Ινδία και σε χώρες της αφρικανικής ηπείρου κυρίως για τα σπέρματά της που περιέχουν έλαιο.

Το φυτό κατάγεται από τη Βραζιλία. Εκεί μεταφέρθηκε και αρχικά καλλιεργήθηκε στην Αφρική από εμπόρους των Νέγρων για τη διατροφή των τελευταίων στο ταξίδι από Αφρική στηνΑμερική. Η ποικιλία που καλλιεργείται σήμερα προήλθε έπειτα από συνεχή επιλογή ενός αυτοφυούς είδους της Βραζιλίας. Σταδιακά η καλλιέργειά της επεκτάθηκε σε θερμά κλίματα σε όλο τον κόσμο.

Η κυριότερη χώρα παραγωγής είναι η Κίνα (40% της παγκόσμιας παραγωγής). Ακολουθούν η Ινδία, η Νιγηρία, οι Η.Π.Α., η Ινδονησία, το Σουδάν, η Αργεντινή κ.ά. Στην Ελλάδα η καλλιέργεια της αναπτύσσεται σε περιορισμενο βαθμό (περίπου 45,000 στρέμματα), αν και σε αρκετά μέρη όπως στην Μεσσηνία, στον Αλμυρό και στις Σέρρες.

Ο καρπός μετά απο την συλλογή του, υπόκειται σε αποφλοίωση – σπάσιμο. Από τους σπόρους παράγεται εδώδιμο έλαιο υψηλής θρεπτικής αξίας (φιστικέλαιο), αλλά και το φιστικοβούτυρο (ένα είδος βουτύρου). Επίσης καβουρδισμένοι οι σπόροι καταναλώνονται ως ξηροί καρποί, ενώ με κατάλληλη επεξεργασία δίνουν ένα υποκατάστατο του κακάου που χρησιμοποιείται στη ζαχαροπλαστική. Επιπλέον, τα υποπροϊόντα της κατεργασίας των σπόρων θεωρούνται εξαιρετική ζωοτροφή, όπως και τα φύλλα του φυτού.

Πηγή: https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CF%81%CE%B1%CF%87%CE%AF%CE%B4%CE%B1

Τα φιστίκια είναι για πολλούς, ένας από τους  μεγαλύτερους πειρασμούς. Είναι γνωστό ότι όταν αρχίζουμε να τρωμε φιστίκια, δύσκολα μπορούμε νασταματήσουμε.Τα φιστίκια κατά τις τελευταίες δεκαετίες δεν απέκτησαν και τόσο καλή φήμη. Επειδή είναι πλούσια σε θερμίδες και επειδή συχνά όταν καβουρδίζονται προστίθεται αλάτι, θεωρούνται ότι είναι αρνητικά για την υγεία.
Ποια είναι όμως η πραγματικότητα σχετικά με τα φιστίκια; Ποια είναι η διατροφική τους αξία και πως μπορούμε να τα καταναλώνουμε με το σωστό τρόπο;
Τις απαντήσεις στα ενδιαφέροντα αυτά ερωτήματα έδωσαν μια σειρά από έρευνες που έγιναν κατά τα τελευταία χρόνια. Οι μελέτες δείχνουν ότι τα
φιστίκια, όταν χρησιμοποιούνται σωστά μπορεί να είναι εξαιρετικά ευεργετικά στον ανθρώπινο οργανισμό. Τα κυριότερα στοιχεία που είναι καλό να γνωρίζουμε για τα φιστίκια περιλαμβάνουν τα ακόλουθα:
1. Περιέχουν αντιοξειδωτικές ουσίες όπως οι πολυφαινόλες και η ρεσβερατρόλη. 

Οι αντιοξειδωτικές ουσίες προστατεύουν τα κύτταρα από τις ελεύθερες ρίζες οξυγόνου, νοσηρές ουσίες που προκύπτουν από το φυσιολογικό μεταβολισμό των κυττάρων και που μπορούν μεταξύ άλλων να βλάπτουν το DNA των κυττάρων. Οι αντιοξειδωτικές ουσίες μειώνουν την οξείδωση της χοληστερόλης στο αίμα προστατεύοντας έτσι το κυκλοφορικό σύστημα από τις καταστροφικές συνέπειες της αθηρωμάτωσης. Τα φιστίκια έχουν τη δυνατότητα να μειώνουν στο αίμα την κακή χοληστερόλη και να προστατεύουν την καρδία από τη στεφανιαία νόσο.
Η ρεσβερατρόλη των φιστικιών μπορεί να προσφέρει για την προστασία της καρδίας και των αγγείων.Η ρεσβερατρόλη είναι το αντιοξειδωτικό
συστατικό του κόκκινου κρασιού που θεωρείται υπεύθυνο για το “Γαλλικό παράδοξο”.
Η περιεκτικότητα των φιστικιών σε ρεσβερατρόλη είναι χαμηλή. Όμως ο τεμαχισμός τους όπως επίσης και η υποβολή τους σε υπέρηχους, αυξάνει σημαντικά την περιεκτικότητα τους σε ρεσβερατρόλη. Μια αντιοξειδωτική ουσία που υπάρχει στα φιστίκια, το π-κουμαρικό οξύ, αυξάνεται όταν αυτά καβουρδίζονται. Συνολικά τα φιστίκια είναι πλούσια σε ευεργετικές για τον οργανισμό αντιοξειδωτικές ουσίες που μπορούν να προστατεύουν από καρδιαγγειακές παθήσεις και καρκίνο. Το περιεχόμενο τους στις ουσίες αυτές είναι παρόμοιο με αυτό των φραουλών και των μούρων. Είναι μεγαλύτερο από αυτό των μήλων και των
καρότων. Είναι χαμηλότερο από εκείνο των ροδιών που είναι τα πλουσιότερα σε ωφέλιμες αντιοξειδωτικές ουσίες.

2. Τα φιστίκια είναι πλούσια σε μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα.

Τα λιπαρά αυτά οξέα βοηθούν εναντίον της αθηρωμάτωσης και της στένωσης των αρτηριών. Ανάλογα οξέα περιέχονται στα ψάρια και στο ελαιόλαδο. Το βούτυρο από φιστίκια είναι ιδιαίτερα δημοφιλές σε πολλές χώρες αλλά είναι εξαιρετικά πλούσιο σε θερμίδες. Νέες τεχνικές επεξεργασίας των καρπών, προσπαθούν να το εμπλουτίζουν σε ωφέλιμες ουσίες των φιστικιών όπως η ρεσβερατρόλη με στόχο την καλύτερη προστασία κατά των καρδιοπαθειών και του καρκίνου.


3. Τα φιστίκια είναι πλούσια σε θερμίδες και για αυτό επιβάλλεται προσοχή.

Λιγότερο από μια χούφτα φιστικιών, έχειπολύ ψηλό θερμιδικό και λιπιδικό περιεχόμενο.

4. Πλούσιο περιεχόμενο των φιστικιών σε βιταμίνες,ιχνοστοιχεία, πρωτεϊνες και φυτικές ίνες.

Τα φιστίκια είναι πλούσια σε βιταμίνες Ε, Β6, θειαμίνη (βιταμίνη Β1), ριβοφλαβίνη (βιταμίνη Β2), νιακίνη (βιταμίνη Β3), μαγνήσιο, κάλιο, ψευδάργυρο, φωσφόρο και χαλκό. Οι πρωτείνες των φιστικιών είναι καλής ποιότητας και οι φυτικές ίνες βοηθούν κατά της δυσκοιλιότητας. Τελειώνοντας θέλουμε να τονίσουμε το γεγονός ότι η κατανάλωσηφιστικιών και των προϊόντων που προκύπτουν από αυτά, όταν γίνεται με μέτρο και χωρίς καταχρήσεις, είναι ωφέλιμη για την υγεία. 
 

Σας ενημερώνουμε ότι δεν είμαστε γιατροί. Όλες οι πληροφορίες που αναφέρονται στην ιστοσελίδα μας, έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και σε καμία περίπτωση δεν αντικαθιστούν την ιατρική επιστήμη. Σε προβλήματα υγείας σας, να συμβουλεύεστε πάντα τον θεράποντα ιατρό σας.

Πηγή: https://grecianpeanuts.gr/%CE%B8%CF%81%CE%B5%CF%80%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B1%CE%BE%CE%AF%CE%B1/

5/5